Thursday, December 7, 2006

Veritabanı Yönetimi dersi vize sınavı.

Öğrenmek için mi çalışmalıyım yoksa dersten geçmek için mi? Bu sorunun cevabını herkes "öğrenmek için çalışmalıyım" şeklinde verecektir. Ancak, soruya verilen cevap ile gerçekleşen durum birbiriyle oldukça farklı.

Öğrencilerimiz öğrenmek için değil, ne yazık ki "not almak ve geçmek için" çalışıyorlar. Sanırım Öğretim Üyesi olduğum 9.Temmuz.2001'den beri tüm sınavları açık kaynak yaptım. Açık kaynak sınav yapmanın öğrenciyi ezberlemekten ziyade çalışmaya teşvik edeceğini düşündüm. Ancak, düşünülen ile gerçekleşen de birbirini tutmuyor ne yazık ki. Bu sefer, öğrencilerimiz ezberlemek yerine önceden çıkabilecek soruların cevaplarını kağıtlara yazarak -bir nevi cephane :-) - ile sınava gelmişler. Bu durum kanımca sınav anında kopya çekmek değil de sınav öncesinde kopya çekmekten başka birşey değil. Değerli öğrencilerimize! soruyorum. Kimi kandırmış oluyoruz sizce?

...İZİMİDNEK (Bazen hayata nednisret bakmak gerekir.)

8 comments:

Harun Er said...

aslında acık kaynak, ezbercilik anlayısına son verecek bir uygulama..ancak her ne kadar farklı soru bulmak zor olsa da hocalarımız sorularının içerigini degiştirse daha iyi olur.Boylece ogrenciler gecen seneden aldıkları soruları gecirmezler sınav kagıtlarına ve ogrenme işine daha cok motive olurlar..her ne kadar gecen senenin sorularını alanlar eleştirilse de aldıkları notlar aslında bunun daha iyi bir yontem oldugunu gostermiştir.

Unknown said...

Bende Harun arkadaşımın yazdıklarına katılıyorum. Derslerin çoğunda Her sene aynı soruların sorulması ezbercilik bi yana ögrencinin hiç çalışmamasına sebep oluyor.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Ezberleyenlere helal olsun, insanlar her zaman kolay yolu seçermiş :).

Biri sizi bir kez aldatırsa suç onundur. İki kez aldatırsa suç sizindir. diye bir Atasözümüz vardır

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Mehmet AYDIN said...

kendi açımdan açık not olması sınava ezberlemeyerek girmemizi sağladı. Bunun yerine (ezberlemek ve çalşmak) not toparlamak için çok daha fazla zaman hazırladık.

Yanlış olduğunu kabul ediyorum ama sınavdan önce Murat hocamın derste dedikleri aklıma geldi ve not toplamaya devam ettim...

"Tekerleği yeniden keşfetmeye ne gerek var?"

Ben de bunun üzerine kodları keşfetmeye çalşmadım açıkça. Önceden keşfeden arkadaşların notlarını aldık öyle girdik sınava...

Ama sınav sonuçları açıklanınca kendime keşke yeniden keşfetseydim dedim :)

Mehmet AYDIN said...

bu arada hayat bazılarımız için zaten ters.
sret karakab ikleb ed üzüd eyemrög zıyılamşılaç...

Unknown said...

Sınavın amacı dersi öğretmek fakat dersi öğrenmenin tek yolu sınav olmak değil bence. Üniversite gibi uzmanlık kazanılacak bir yüksek öğretim kurumunda hala sınav gibi zorlayıcı bir sistem ile ders öğretmeye çalışılmamalı. İster açık kaynak, ister değil sonuçta dersleri geçmek için öğrencilerin her yolu denemeleri çok normal. Proje ve ödevlerle dersi öğrenmek çok motive edici ve somut, kendi yazdığınız uygulamanın, oluşturup çalıştırdığınız veri tabanı ya da uygulama sunucusunun process'lerini izlemek keyifli. 15 sene öğrencilik yaptım, sınav ile öğrendiğim hiçbirşeyden keyif almadım :( sunucu yazılım dersinde bir messenger yazdım, remoting event delegate mekanizmasıyla telefon işletmesi sistemi yazdım çok mutlu oldum :)