Friday, November 24, 2006

Zamanı geçmişti...

23.Kasim.2006 tarihinde bir blog açtım. http://semanticwebtr.blogspot.com

Bir de kendim için bir blog açayım dedim ki zaten zamanı gelip de geçmişti bile.

Bugün Veritabanı Yönetimi dersinin sınavı vardı. Öğrenciler en çok DV algoritması yazmakta zorlanmışlar. Sanırım herkes JN algoritması için cephaneleri hazırlamıştı. :)

Neyse öğrencilerimiz EZBERLEMEMEYİ öğrenmeliler. Dikkat ediyorum bölümümüzdeki diğer sınavlarda da açık kaynak sınav uygulaması gün geçtikçe daha da çok benimseniyor. Bu güzel haber.

Öğrenmeyi öğrendiğimiz zaman başarı kendiliğinden gelecektir. Öğrenelim ve öğretelim.

Bir de bugün Öğretmenler Günü! Tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Gününü kutluyorum.

Sitenin bugün açılmış olması da gerçekten güzel bir tesadüf.

5 comments:

Göksel Üçer said...

Öğrenmeyi öğreten bir okulda olmak ve iyi yetenekler kazanmak, gerçekten çok güzel...

Kerem Akkaya said...

Bilgisayar mühendisi de zaten böyle olmalı. Ezberci bir okulda okumadığımdan çok mutluyum. Akademisyenlerin de bu tarz düşünmesi geleceğimiz açısından çok olumlu.

SercaN said...

3. sınıfta açık kaynak sınavlarla kısa sınav süresi içerisinde gerçekten yaratıcı düşünmeye zorlandık. Bazıları fotokopicilere dünyanın parasını yatırsa da bundan kısmen faydalanabiliyorlar. Zaten böyle olmalı. Ancak 4. sınıfta tam tersi bir durum var. Ezbere dayalı olan dersleri sayayım desem hepsini saymam gerekecek. Sadece network'ü biraz bunun dışında tutabilirim.
4. sınıf müfredatının yeniden değerlendirilmesi gerekiyor gibi...

Harun Er said...

ezberci anlayışı onlemek için acık kaynak sınav yapılması gercekten guzel bir düşünce..bu yuzden hocalarımızı kutlamak gerekir..ama malesefezberci anlayıs o kadar kanımıza işlemiş ki bu sefer de gecen senenin sorularını alıp onları ezberliyoruz..ama bu sistemin yakın zamanda daha iyi verim saglayacagını düşünüyorum..

ilker said...

Öğretim görevlileri geçen yıllarda sorulan soruları tekrarlamayı azaltırsa, ezberci yaklaşımı engellenmiş olurlar.. Aynı konulardan benzer sorulardan bahsetmiyorum, tıpatıp aynı soruladan bahsediyorum.. Öğrenci olarak işimiz elbette zorlaşır ama doğrusu bu..

4.snıf ilk dönemi öğrencinin ezber bilgisin ölçmek için hazırlanmış sanki.. Soruları değiştirmekle de bitmiyor iş, yoruma açık, bizi düşünmeye zorlayacak değil, kitabı hatim edip kağıda dökecek sınavlara girdik malesef..